Trainingen

Training communicatie

Het doel van de training(en) Communicatie is om medewerkers effectiever te laten communiceren in hun werk met hun cliënten en hun collega’s. O.a. werken met Verbindende communicatie, de Drama- en groeidriehoek, ‘LDS-en’, het NIVEA-model, het Gewaarwordingsmodel en krachtig communiceren.

Wat levert het je op?

  • Je leert over verschillende invalshoeken van communicatie en hoe je deze kunt inzetten in verschillende werksituaties.
  • Je hebt meer inzicht in communicatie door verschillende technieken te leren zoals LSD, OVK-model, geweldloze communicatie, de drama -en de winnaardriehoek.
  • Je kunt helder een boodschap overbrengen van jezelf naar de ander.

Training methodieken (jeugdzorg/WMO/Pedagogisch medewerkers)

Het doel van de training(en) Methodieken is om de medewerkers breder te laten kijken naar hun cliënten en nog effectiever te laten zijn in hun werk. De professionals hebben tools om verschillende nieuwe methodieken en interventies in te zetten bij hun cliënten. De professionals hebben kennis van deze methodieken. O.a. werken met Kwaliteiten, Oplossingsgericht werken, De Lift (Korthagen), het GROW-model, de herstelrechtmethodiek en krachtgericht coachen.

Zij hebben zichzelf actief ingezet als oefenmateriaal. De methodieken worden bij elkaar uitgeprobeerd. Zo hebben zij zelf ondervonden hoe krachtig deze manier van werken is. Hierdoor kunnen zij de theorie in de praktijk brengen.

Werkwijze:

  1. Korte uitleg over de methodiek
  2. Met elkaar oefenen van de methodiek, met eigen bestaande wensen/problemen
  3. Terugkoppeling en zelf aan de slag met cliënten